BIOGRAFIE

Daniel Skalický a jeho web o racingu, podnikaní a politice

S motorsportem jsem začal v roce 2004 , kdy jsem začal jezdit karting. Po dvou letech jsem již přešel na nejsilnější třídu a to je třída KZ2. Stroje této třídy mají nejsilnější motory, 6.stupňovou převodovku a manuální řazení. Je to třída z které v mnoha případech mistři světa postoupili přímo do sedaček Formule 1. Ať už to byl Michael Schumacher, Fernando Alonso, nebo aktuálně Max Verstappen. V této třídě jsem absolvoval mnoho závodů jak v rámci mistrovství republiky, tak i různé pohárové závody.

První svezení v okruhovém autě.

V roce 2006 jsem na okruhu v Mostě na doporučení vyzkoušel a testoval BMW 1 Challenge. Toto auto připravovali z dílny pana Bervida pro stejnojmenný rodící se pohárový šampionát – tedy BMW 1 Challenge. Do tohoto šampionátu jsem se také hned od začátku v roce 2007 zapojil. Tento šampionát jsem nakonec zakončil na celkovém 5. místě, což jsem jako naprostý nováček v okruhových závodech ani nečekal.

Při těchto závodech jsem potkal partu lidi zapálených do závodů stejně jako já. Domluvili jsme se a založili jsme závodní tým a vstoupili jsme již v průběhu roku 2007 do pohárového šampionátu Octavia Cup. V šampionátu se jednalo o auta s dvou-litrovými atmosférickými motory a se 6. stupňovou sekvenční převodovkou, samozřejmostí byly i zaplombované motory, které techničtí komisaři pečlivě hlídali, aby byla vyrovnanost aut co možná největší.

Octavia cup se v ČR jezdil již od roku 1998, měl tedy celkem bohatou historii a hlavně pověst nejprestižnějšího motoristického závodění u nás. Prošli jím všechny největší špičky dosavadního českého okruhového sportu. Tento pohár pro mě byl snad největší školou, kterou jsem mohl získat pro své další působení v závodech a říkalo se, že kdo se úspěšně umístí, musí již opravdu s autem něco umět. Ikdyž se několikrát povedlo na stupně vítězů vystoupit, celkový výsledek se u mě pohyboval mezi pátým až desátým místem, což úplně nebylo podle mých představ.

Závody to byly díky vyrovnanosti aut opravdu krásné. Bohužel v roce 2009 skončila tovární podpora od Škoda Auto a v následujícím roce tento krásný šampionát skončil.Touto událostí jsem i já skončil s „Capovým“ závoděním a začal jsem se poohlížet po závodech v rámci mistrovství republiky a také mezinárodních závodech.

V roce 2010 jsem se poprvé setkal s Petrem Kačírkem, majitelem závodního týmu Duck racing a toto seznámeni bylo v krásném slova smyslu osudné. Za tým jsem hned v roce 2010 získal svůj první vytrvalostní závod, a to slavný Brněnský 6ti hodinový epilog. Ikdyž se týmu zrovna tento závod nevydařil, v následujících letech jsme posbírali mnoho úspěchů.

Tým startoval se dvěmi vozy a ten můj byl konkrétně BMW M3 GTR , což byla upravená M-trojka typu E36 podle německého šampionátu DTM. S tímto vozem se mi opravdu skvěle závodilo v letech 2013–2017 jsem 4x za sebou vyhrál titul mistra republiky ve třídě do 3500 CM3, zároveň jsem se stal v tomto období také jednou 2x vítězem v této třídě v rámci zóny střední Evropy. Mimo jiné jsme se každý rok účastnili již zmiňovaného prestižního zakončení sezóny, konaném na Brněnském autodromu, zvaném 6.hodinový Epilog, ve kterém jsme často v naší třídě dominovali. S těmito vozy jsme jako tým zakončili tuto fantastickou bilanci v roce 2017 vítězstvím ve 12ti hodinovém závodu v Brně, a to ve složení posádky Skalický – Firla – Suchý .

Již v roce 2016 náš tým zakoupil od týmu ISR racing tovární Audi R8 GT3 v úpravě LMS ultra resp. úprava pro vytrvalostní závody.Tímto počinem se tým definitivně posunul do nejvyšších pater okruhového závodění vůbec. Nic silnějšího a rychlejšího v plechových okruhových „GTčkách“ již není.Rok 2016 byl o testování tohoto speciálu o síle 570 koní a 650nm kroutícího momentu. Od následujícího roku kolega Kačírek a Kusín s tímto vozem startovali v celé sezóně. Já jsem mezitím vyzkoušel i jiné vozy třídy GT 3 a to BMW M6 slovenského týmu Trevor racing.

V sezóně 2017 jsem stále sbíral pódiová umístění s BMW M3 ale opět jsem vyzkoušel GT3 a to BMW Z4 GT3 týmu Šenkýř Motorsport.

Od roku 2018 jsem již naplno startoval s Audi a postupně jsem se seznamoval s jejím potenciálem.

Éra 24/12 hodinovek

V roce 2012 jsem se zúčastnil s rodícím se Brněnským týmem RTR racing své první 24 hodinovky a to v Dubaji. Auto bylo zapůjčené od neznámého německého týmu a bylo špatně připravené. Po mnoha technických potížích jsme dojeli až na 7. místě ve třídě. Nicméně pro mě to byl nezapomenutelný zážitek a sběr zkušeností. Stejného roku následoval start 24H v Barceloně, kde jsme obsadili 4. místo. Poté tým zakoupil vůz KTM X-BOW, osazený motorem 2l turbo s výkonem 360 koní.S tímto vozem jsem startoval s různými posádkami v mnoha vytrvalostních závodech – Zandvort, Spa, Barcelona, Redbullring, Brno, Slovakiaring, Mugello, atd…

Mezi tím jsem v roce 2017 vyhrál 12h Brno s BMW M3.

V roce 2018 jsme s KTM skončili na 2. místě ve 12H Redbull ring a opět 2. místo ve 24h Barcelona.

V roce 2019 jsme konečně 24h Cattalunya Barcelona vyhráli.

V únoru 2020 jsem se zúčastnil závodu 500 mil Miami na známém okruhu Homestad, kde se mimo jiné jezdí i nejvyšší divize Nascar. Tento 6ti hodinový závod jsme spolu absolvovali na voze Praga R2 turbo na 2. místě. Opět pro mě skvělý zážitek, kdy při průjezdu oválovou zatáčkou pod plným plynem na nás působilo přetížení 3G.